Sunday, May 9, 2010

Salam perkenalan


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, berkat daripada pertolongan sahabat aku yang begitu bermurah hati mengajarkan aku cara-cara menjadi 'bloggers'(konon-kononnya), wajah aku terpapar di sini. Terima kasih banyak-banyak Nik. Walaupun nampak kecil, tetapi aku rasa cukup terharu..bukan apa, aku ingin sekali berkongsi segala rasa dan cerita aku yang banyak bermain di jiwa. Melihat kakak-kakakku yang hebat menjadi pendekar lidah,berpencak menyusun kata, bermain di pentas rasa sedang aku hanya mampu menekur, menghayati setiap bait-bait kata. Kusahut cabaran hati. Dan untuk kesekian kalinya, aku seperti bermimpi dan seperti ingin menangis apabila hajatku menjadi kenyataan.

Apa yang kuharapkan, ruang ini mampu menjana pemikiran dan mengasah bakat penulisan aku..sebagaimana kata Pak Azizi haji Abdullah yang kudengar tuturnya di Seminar Kesusasteraan di USM ..ilham yang ada perlu ditulis, digarap..andai dibiarkan, ia akan menumpulkan jiwa. Itulah yang aku faham, rasanya.

Apapun, terima kasih sekali lagi nik..nanti belanja makan kat kantin mok ngoh.

2 comments:

  1. Camane..ok ke blog aku? Ini percubaan pertama aku, nanti boleh dimantopkan lagi.

    ReplyDelete
  2. memang kellasss gitu...x sia2 sifu ngajar...akak ni bikin sifu gelabah jerr, ingatkan mana ilang dia pnyer blog...ni ade pon...akak yg lupa camana nk sign in kottt....hehe

    ReplyDelete